De school

Welkom bij CBS De Waterhof

Wij willen graag bijdragen aan het geluk en de ontwikkeling van uw kind. Hier staat een geweldig team van gemotiveerde leerkrachten en overige medewerkers voor u klaar. De Waterhof wil een veilige plek zijn voor kinderen. Samen kunnen wij groeien, daarom onze visie: 'samen leren, samen wijzer'. De Waterhof is te vinden op twee locaties: Lepelaarstraat 1 en Angolastraat 3 in de wijk Tanthof te Delft. In de toekomst hopen wij een mooi nieuw pand te kunnen betrekken.

Onze school is een open christelijke basisschool waar kinderen onderwijs krijgen van wijze leerkrachten. Het doel van ons onderwijs is dat kinderen nu en straks, individueel en samen, hun plek in de samenleving innemen en een scheppende bijdrage leveren aan een gezonde wereld.

Inspiratie en leidraad voor ons onderwijs en de gesprekken met kinderen is de christelijke levensbeschouwing; ons team is vaardig in gesprekken met kinderen over zingeving, levensbeschouwing en levensvragen en verantwoordelijkheid voor elkaar en de wereld. Kinderen die opgroeien met een andere levensbeschouwing zijn bij ons van harte welkom. We vertalen onze christelijke opdracht praktisch naar het samen spelen, leren en werken op en rondom onze school.

Wij werken met 4 leerlijnen:

• de basisvaardigheden (lezen, spelling, taal, schrijven, rekenen en Engels)
  • IK, JIJ, WIJ (wij zijn een mini maatschappij en houden rekening met elkaar en zijn maatschappelijk betrokken)
  • bewegend leren, leren bewegen (veel aandacht voor bewegen in het onderwijs)
  • natuur en techniek (aandacht voor natuurlijk leren en leren van de natuur, waarbij onderzoekend leren belangrijk is)

Wij zijn leerbedrijf en opleidingsschool voor MBO en HBO studenten. Ook hierbij is onze visie 'samen leren, samen wijzer'  belangrijk, want in alle gradaties binnen de school kunnen wij van elkaar en met elkaar leren en dus samen wijzer worden.

CBS de Waterhof valt onder SCO Delft e.o. (Stichting Christelijk Onderwijs Delft e.o.), klik hier voor de website van SCO Delft e.o.

Wij werken samen met Passend Primair Onderwijs Delflanden, klik hier voor de website van PPO Delflanden