Leerlijn Natuur en techniek

Bij de leerlijn natuur en techniek in onze omgeving willen wij de leerlingen vaardigheden aanleren die ervoor zorgen dat zij bij gaan dragen aan een gezonde wereld. Dit gebeurt door betekenisvol onderwijs waarbij onderzoekend en ontwerpend leren de basis is om vraagstukken uit onze eigen omgeving te begrijpen. Door de leerlingen te leren hun natuurlijke nieuwsgierigheid door onderzoekende vaardigheden een betekenis te geven wordt de wereld om hen heen begrijpelijker. De basis is dat we leren van en met elkaar. Ondersteunend aan deze leerlijn is onze geintegreerde zaakvakkenmethode Da Vinci.

Leren programmeren met de bee-bot

De methode Delta de Draak ondersteunt ons bij het aanleren van computervaardigheden, waarbij leren, onderzoeken en vaardig zijn in het gebruik van ict elkaar aanvullen.